It is aimed at education professionals and researchers, student teachers, and those interested in teaching at different levels. Themes included but are not limited to:
Initial teacher training
Didactics and curriculum
Teaching and learning
Education and interculturality
Pedagogical innovation
Use of technologies for teaching and learning
Current Issue
No 14 (2023): Revista Convergencia Educativa
Full Issue
Relationship between the Development of Critical Thinking and Reading Comprehension as Macro Cognitive Competences in First-Year University Students of Law School
Relación entre el Desarrollo del Pensamiento Crítico y la Comprensión Lectora como Macrocompetencias Cognitivas en Estudiantes Universitarios de Primer Año de la Carrera de Derecho
Analysis of semantic changes of a historical type in the locutions of the Chilean linguistic variety
Análisis de cambios semánticos de tipo histórico en las locuciones de la variedad lingüística chilena
Specific didactics in the training of teachers of the Faculty of Educational Sciences of the Catholic University of Maule
Didácticas específicas en la formación de profesores de la Facultad de Ciencias de la Educación de la Universidad Católica del Maule
Capturing the human spectacle
Confrontation between marginality and progress in Enrique Lihn's El Paseo Ahumada
Captura del espectáculo humano
Confrontación entre marginalidad y progreso en El Paseo Ahumada de Enrique Lihn
How to approach the Didactics of Poetry in the school classroom?
Poetry Education Proposal based on perceptions of teachers in Pedagogy training in Basic Education at the UMCE
¿Cómo abordar la Didáctica de la Poesía en el aula escolar?
Propuesta de Educación Poética basada en percepciones de profesores en formación de Pedagogía en Educación Básica de la UMCE
A culture that endures in stone and in photography
Symbolism and otherness in Neruda and Chambi
Una cultura que perdura en la piedra y en la fotografía
Simbolismo y alteridad en Neruda y Chambi
Vernacular reading and writing practices
A proposal for integration in academic literacies
Prácticas vernáculas de lectura y escritura
Una propuesta de integración en las literacidades académicas